-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31021 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

علي اللهي ها چه كساني اند و چه عقيده اي دارند؟

اهل حق يا علي اللهي ها فرقه اي هستند كه عقايد و آداب خاصي دارند و بيش تر در مناطق غرب , مخصوصاً سر پل ذهاب و كرند و همدان زندگي مي كنند و نيز در بين تركمن ها و كردهاي سليمانيه وكركوك عراق هستند. دين آن ها تركيبي از عقايد غلات (كساني كه دربارهء بعضي امامان غلو كرده و گاه آن ها را درحد خدا مي برند) و آداب صوفيه با بقايايي از مذهب يهود و مجوس و مانوي است و به حلول و تناسخ اعتقاددارند.(1)

حلول عبارت است از: فرود آمدن خداوند متعال و وارد شدن در جسم و جان بعضي افراد.

تناسخ حقيقي يعني روح يك انسان وارد بدن هاي مختلفي شود, خواه حيوانات يا پرندگان و يا انسان .

در گذشته علي اللهي ها به صراحت اعلان مي كردند علي خدا است و يكي از آن ها در مصاحبه اي اظهارداشت : ما بر خلاف شيعه معتقديم خدا ديده مي شود و علي خدا است .(2)

در كتاب دائرة المعارف تشيع آمده است : علي اللهيان يكي از سه گروه اهل حق به شمار مي آيند. اين هامي گويند: علي , حسباً و ذاتاً خدا است . و دين خود را جداي از دين اسلام مي دانند و واجبات شرعي را قبول ندارند.(3)

در كتاب آمده است : بلا شك علي ذات خدا است و ناطق به آيات قرآن مي باشد.(4)

گفتني است امروزه كسي با صراحت به خدايي علي 7اعتراف نمي كند, بلكه مي گويند: علي خدا نيست ,اما از خدا هم جدا نيست .

تذكر: در اين نوشته از جزوهء شماره 206تحت عنوان استفاده شد.

(پـاورقي 1.غلامحسين مصاحب و جمعي از نويسندگان , دائرةالمعارف فارسي , ج 1 ص 315

(پـاورقي 2.سيد محمد علي خواجه الدين , سر سپردگان , ص 79

(پـاورقي 3.دائرة المعارف تشيّع , ج 3 ص 613

(پـاورقي 4.جيحون آبادي , شاهنامهء حقيقت , ص 205



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.